Sunday, March 20, 2011

Lelaki, ketika di awal perkenalan.

Lelaki dan perempuan macam magnet. kalu berjumpa mesti akan ada daya tarikan tu. tak tahu lah kalu tarikan magnet antara lelaki dan lelaki atau perempuan dan perempuan. errr, aku tak tahu jadi aku okay yaa. :P



antaranya:


.bicara manis dan lembut serta senyuman yang diiringi dengan lirikan mata yang kesukaan. 


.wajah yang tidak pernah bosan mempamerkan kebaikan yang mana cuba dipancarkan dari dalaman, padahal. semuanya hanya sandiwara permulaan untuk mendapatkan gadis pujaan hati. 


.atau mungkin taruhan bersama geng-geng jahanam sekepala. siapa dapat dia punya. siapa dapat ada ganjarannya. siapa dapat dia la juara segala buaya. siapa dapat diala yang terbaik antara semua.


.segala perkataan yang keluar dari mulut dijaga. diukur tahap keberkesanannya untuk mengetuk pintu hati si gadis pujaan. mencairkan mereka dengan ayat-ayat romantis tak kurang juga ayat pujian meleret.
  
 cth :


awak ney kiut. awak ney manis. awak ney lawa. awak ney sesuai jadi isteri solehah. saya suka cara awak. awak ney baikkan ? saya suka kalau awak senyum. cantik gigi awak. dan sebagainyaaaaaaa....


.jika si gadis bekerja di suatu tempat yang senang si lelaki kunjungi, si lelaki akan sentiasa muncul di sana. senyum-senyum pada mulanya. kemudian bertegur sapa.


.kali pertama datang, berkenan. kedua kali datang cuba berinteraksi. senyum-senyum. kali ketiga datang, bawa sesuatu.. si gadis? mestilah rasa dirinya dihargai, diminati, rasa bangga pun ada agaknya. suka kerana diusha macam itu.


.dan seterusnya, no hp sudah saling berbagi. lelaki minta, si gadis bgi. si gadis minta si lelaki pun bagi. senyum malu keduanya.


dan sebagainya...


perkenalan pada permulaan macam suci bersih saja. samada si gadis memang suka melayan lelaki atau mungkin si lelaki suka mencari mangsa baru atau mungkin juga si gadis dan lelaki mahu pasang baru/banyak. skandal la kunun. sebenarnya tiada perkenalan yang dimulakan tanpa niat. siapa kata kita cuma kenal-kenal macam tu saja.mesti ada niat punya, cuma baik atau buruk sajala.kalu niat nak kenal2 utk jd kawan rapat ka, jd gf/bf ka okay juga tp kalu ada yang niat mahu yg tuuuuuuuu?? heh. sendiri mau tau aa.. zaman sekarang ney susa nak cari manusia yang jujur. payah ow.. luaran dan dalaman yang berbeza. tp betul orang cakap don't judge a book from it's cover. i just saw this a few minute before. 


jangan lihat wajahnya saja cantik tapi belum tentu hatinya cantik juga.


ditulis dengan cantik atas baju seorang budak. hehe.

2 comments: