Sunday, February 27, 2011

entah apa-apa.

Assalamualaikum :)
selamat petang peeps..
mcmna petang anda?
bhibur dgn family ka?
dgn yg tersayang? haha


korang pnh kna ggu dgn no yg xknali x?
aku tengah dlm mood utk menyabarkan diri ni,

ntah mamat mna yg mula menyakitkan hati aku,
wlupun pd pmulaannya bkn aku la.. hee
kawan aku ney sebenarnya..
dpt sms maki mcm tu dia ble steady lg.


kalu la aku heiii..
mmg kena mamat ney skali..
sesuka hatinya, ingt kwn aku ney sapa?
cewahh.. aku plg yg emoo..
hahaha..




0127868079
ini la no org xguna tu..
sdala x bg salam..
sesuka hati maki anak org..
meh kita antam dia sekali..
ajar dia sikir adab dgn manusia..

memang xsdar diri betul..
xpa2.. kalu bukan didunia, akhirat nti Allah bls...



aku bg tips sikit..cara utk menangani org yg xguna mcm mamat diatas ni.

pertama~ saketkan hatinya balek. > kalu dia bole saketkn hati kita knpa kita xble saketkn hatinya jgk? kn2? mana aci kalu dia bole kata kita mcm2 tp kita xbole. tp maki memaki patt dielakkn ye adk2.. ahaha.. maki xbole so cari cara lain utk saketkn hati dia. think ok!

kedua~abaikan apa dia sms. > kalu anda dah feedup dgn sms yg xtntu dgn org ney, anda abaikan sj. main key is patient! sabar sj la..kita jwb 1 dia jwb sepuloh.. org mcm ney mmg xmkn saman. bengang!

ketiga~lambat balas. > kalu dia masi lg m'ggu anda.. pa yg kta patt wat? mmg la mau rply kn?! mnta dia stop anta sms yg m'ggu..tp rsanya org ney mana mkn saman so kita rply la jgk.. tapiii... rply lmbt... biarkn dia ttgu2.. padan muka dia..

keempat~block sj no dia. > ada sesetengah telefon skrg yg kta ble block no org yg xdiingini.. pa nama function tu.. emm.. emm.. ow! no. screening.. hee
so, kalu mmg xthn kta block sj la no dia.. yess!!

kelima~play along. > ah.. yg ney ada tough sket ya.. kna ada ksbrn yg tggi.. kata2 maki yg champin (bdk2 tdk digalakkn), ayt debat yg xterlawan, kdt yg byk, n msa yg ble kta sia2kn utk org yg xgna mcm ney.. (kalu aku, sory la..nada msa lai)

hahaha, tu la dia..kalu anda dpt gangguan dr no yg xknali yg mana pengguna no tu ada la org xgna, gunakan la tips diatas. gerenti berkesan..
sekiann.. hahaha    


p/s: aku kna kn mamat tu dgn tips diatas.. berkesan beb!! (thumbs up gaya Dr. Romzey) hahahahha :P 

2 comments:

  1. ha.. aku pena kena ganggu olh no yang aku tak kenal, last2 pemilik no tu jadik bini aku.. T.q 4 this post..

    ReplyDelete
  2. jamal: sda ditakdirkn cik puan tu jodoh anda.. hee
    semoga bbhagia aa.. :)
    wlcome :)

    ReplyDelete